Google Website Translator Gadget

sábado, 17 de agosto de 2013

Community Manager: Molt més que la gestió d'eines.

CSS3 logo
Community Manager - Social Media

Community Manager:
Molt més que gestionar eines

Molt es parla de la feina del Community Manager, les Xarxes Socials, Social Media, SEO (Search Engine Optimization), SMO (Social Media Optimizacion) i el canvi que han comportat per a les relacions entre la empresa i el públic-consumidor.

Tot això es cert, i abaix hi han les plataformes que ho suporten, però no deixa de ser veritat que la part més complexa d'aquesta gestió es:
  • Aplicar anàlisi
  • Intel·ligència per a avançar-se als esdeveniments.
  • Recursos (persones i temps) per a aplicar els 2 primers.
  • Que la empresa realment ho vulgui fer. (La més important de totes, habitualment només es part de una estratègia de cartó-pedra i les prioritats estan ubicades en altres apartats)
Si tot això s'acompleix... ja pots continuar amb els següents 3 apartats:

Activitats

ActivitatDescripció
AnàlisiAnalitzar els missatges i entendre el contingut.
Hauria de tenir 3 apartats diferenciats:
  •  Desplegament: Quanta gent ha vingut a veure el meu contingut i des d' on.
  • Impacte: Quanta gent a desplegat el meu contingut, des d' on
  • Feedback: Com ha respòs (positivament, negativament, redistribució sense comentari,...)
Malauradament, per la manca de temps, acaba sent un recompte numèric.

EstratègiaLa peça clau.
Sobre l'anàlisi fet i el coneixement dels objectius de la empresa es fa la planificació dels següents passos.
RespostaGeneració de les respostes buscant impacte viral.
Seleccionar el contingut adient o crear-lo de nou.
Desplegament a les plataformes.
Recerca de líders d'opinió que puguin ampliar el desplegament.

Aquestes activitats poden desplegar-se en mil-i-una taula de activitats diàries, accions, tasques, KPI, etc... ja que no deixa de ser un flux continu d'activitat, però cal recordar que aquestes accions haurien de ser conseqüència de la estratègia i no una acció per si mateixa.

Eines del Community Manager

EinaUtilitat
Alexa
Facebook Insights
Google analytics
Omniture Catalyst
Google PageRank
Informació estadística, d'impacte, seguiment, recurrents, etc...
HootsuitePermet gestió de diverses xarxes socials i integració de altres eines.
UserVoice
Getsatisfaction
FormSpring
Permet obtenir feedback, sol·licituds de suport,  dels usuaris

Radian 6Eina cara però que suporta clients de diverses plataformes, integració amb eines d'anàlisi estadístic  i anàlisi semàntic.


Plataformes

PlataformaUtilitat
FacebookMàxim desplegament
Audiència personalitzada. Tractament individual.
Facilitat d'ús
TwitterPromocional amb notícies de darrera hora.
Els usuaris esperen un flux constant de novetats.
YouTubePerfecte per a mostrar presentacions institucionals, congressos.
Per a instruccions detallades només si cal fer coses manualment (muntar, desmuntar, etc...)
Flickr
Pinterest
Ubicació de les fotos utilitzades a Blogs, etc..
Permet ampliar fàcilment la difussió i compartició addicionalment a la resta de plataformes
LinkedInAdient per a perfil professional i enllaç de CV dels professionals que formen part de la empresa.
Ajuda a mostrar una imatge de empresa consolidada, professional i ben preparada.
Blogger
WordPress
Son l'eina que la gent corrent utilitza per a publicar el contingut.
Molt important enllaçar-los i seguir per a detectar qui es líder d'opinió, que diuen, etc... al marge del "meu" discurs cap al públic general.


No hay comentarios:

Publicar un comentario