Google Website Translator Gadget

miércoles, 28 de mayo de 2014

HTML5: Video convertidors

CSS3 logo
http://www.w3.org/Style/CSS/

HTML5: Formats de video

Una de les avantatges de HTML5 i CSS3 es que estandarditza els formats, una mica, i permet la gestió de vídeos sense complicar massa la programació.

Malgrat això moltes vegades ens cal preparar-ho en diversos formats i aquí es on entren les eines de conversió. De les que he provat jo em quedo amb les 2 següents:



EinaFuncionalitat
HandBrakeGratuïta. Open Source.
Eina gràfica molt fàcil de utilitzar. La que he provat es la versió HandBrake-0.9.9-1 sobre Windows

Contra: No admet tots els formats possibles.
FFmpegLa meva favorita. Gratuita. Publicada sota GNU.
Eina que permet la majoria de conversions.  Utilitza diverses llibreries que li permeten fer-ho.

Contra: Si no ets programador... no vinguis. Es una eina que funciona amb línia de comandes "Command line".

Permet fer coses increïbles com canviar de format:
ffmpeg -i MP4_origen.mp4 webm_desti.webm

Extreure DVD a mp4:
ffmpeg -i D:\VIDEO_TS\EXAMPLE.vob -c:a libmp3lame "C:\Carpeta amb espais\EXEMPLE.mp4"
O rotar un vídeo:
ffmpeg -i "C:\La meva carpeta\origen.mp4" 
-vf "transpose=dir=1:passthrough=portrait" 
"C:\La meva carpeta\GIRAT_90graus.mp4"
VLCEl famós Video Player també permet gravació, tot i que durant les proves (versió 2.1.3) a mi no m'ha funcionat correctament.
Altres eines disponibles, encara que no son totalment gratuïtes o tenen avisos, etc...

Una bona comparativa la pots trobar a:
Wikipedia - Comparativa de editors


Enllaços relacionats:




No hay comentarios:

Publicar un comentario